" live hell, live well,
you choose! "

~credits to Hlovate..

Tuesday 6 December 2011

ini cerita mereka [1]

 Halo! nama aku Puteri Bunga Cempaka Kesuma Kembang Pagi. walaweeiii.. nama aku! tipu lah tu. ingat ni zaman tv hitam-putih ke mak bapak aku nak letak nama macam tu. haha.. nama aku simple je. Nur Atikah Maisara. simpel kan?betul tak? aku ni dari kecik lagi  tggl dkt banglo ni dgn bapak aku. tp ni bukan rumah kami. ni rumah ayah ameer dgn ibu mah. diorang tu majikan bapak aku. mak aku? mak aku dah lama meninggal. bapak aku kata mak aku meninggal waktu bersalinkan aku.  aku ni pelik sikit. sebab dalam dunia ni aku hanya ade 2 org kawan je. kenape? tak percaye? ntah lah. aku pon tak kesah. bagi aku kalau kawan ramai ramai pon menyesakkan kepala otak je.  nak jage perasaan masing masing lg. huih! tak ade keje aku de. eleh.. macam lah prasaan si takiff dgn ilyaa tu aku jage sgt! haha..

Buk!
habis terabur semua buku kat tangan atik.

adoi! ni gergasi mane pulak yg aku hempuk ni?  sejak bile pulak kat dlm popular ni ade mascot gergasi? tgh buat sale buku cerita king kong ke? tapi ape kene mengene gergasi dgn king kong ?

"hoi, perempuan! kau ni jalan pakai mata ke kepala lutut? kalau jalan tu pandang lah orang. ni main serbu je!"

walaweii.. tu dia! ni lah orang melayu. kata je bahasa budaya kita. tapi mulut macam longkang! malas betul 
lah kalau dah besar2 pon nak kena ajar jugak! ni mesti kes gagal  subjek pnddikn sivik & kewarganegaraan waktu sekolah dulu2 ni.

"assalamualaikum brader! kau ni apasal? kau ingat aku saje2 ke nak hempuk kau? ape  kau ingat aku dah takde keje lain ke  suke2 aku nak hempuk kau? ape badan kau tu empuk sangat ke sampai aku saje2 nak hempuk kau?"

hamek kau! org yg takdek sivik macam kau mmg patot kene sembur pon dgn aku.

atik kutip balik buku yg dah bertabur kat atas lantai. yelah, aku lah yg kutip. takkan mamat tu pulak yg nak kutip.

"danny.. kenape bising bising ni?"  tiba tiba ade sorang minah muncul dan terus peluk lgn mamat td. danny ke hape entah yg minah tu sebut td. 

minah tu pandang atas bawah atas bawah dkt atik.

ko apahal pompuan? sakit mate? aku korek bijik mata tu karang, baru kau tau!

"danny? who is this? siapa ni?" minah gedik tadi tanye dkt mamat tu gaya gedik gila!

"entahlah. perempuan gila mane entah tiba tiba je langgar danny tadi!"

'ek eleh! geli tekak aku! entahah. perempuan gila mane entah tibe tibe je langgar danny td! yucks!' atik dah ajuk dm hati.

"hei u! u igt boyfren i ni teddy bear u ke u nak peluk2? u jgn nk menggatal eak?! dasar perempuan kampung tak sedar diri!" wah! boleh tahan jugak vokal minah gedik ni!

atik buat muka gaya ADE-AKU-HERAN? dkt makhluk 2 org dpn die tu.

"eva.. dahlah tu. relax ok! danny yg kene langgar. bukan eva. dah ok! kita tak payah layan dia nih. buat sakit hati je. jom. eva kate nak tgk wayang pulak lps beli buku. lets go!" 'danny tu' dah tarik awek dia blah! tp awek dia sempat lagi kasi jelingan yg umphh! kat atik. atik geleng je tgk diorang.

"ade jugak manusia macam ni lagi kat dunia ni kan?" atik ckp sorang2 sambil trgeleng-geleng. gaya macam masalah besar jek!

"woi, tik! ko apahal ckp sorang2? dah buang tebiat?" takiff  libas lengan atik guna komik detektif conan kat tangan.

"hoi, mangkuk! nak libas kasi selow la! kau fikir tangan ni bapak aku tak bayar zakat ke? hish panas pulak aku dgn beruk sekor ni!" atik usap tangan yg rse dah berdamar tu! eleh ngade2 je lebih. libas sikit pon kate berdamar.

"alololo.. syian nyewww~ yela syayang! nnt abang tolong gosyok ye.." takiff buat gaya nak tolong usap lengan atik. atik dah buat penumbuk. tepapt2 depan muka takiff.

"kau apahal? teringin nk makan kasut aku? gugur bulu ketiak aku tau dgar kau ckp macam tu! gelilah! " 
hahahaha..  lawak lah tu atik! main bulu2 ketiak bagai! pempuan ni mmg tak penah reti nak cover2 langsung! ckp ikot sedap jiwa die je! 

"kau pahal gelak2? dahlah! jom balik. malas nak layan kau. nnt ibu mah bising2. kau mcm tak tau lontaran vokal mama kau tu!" atik dah nak keluar dr pintu keluar popular.

"hoi! kutuk nampak!" takiff jerit kat arah atik.


2 comments:

  1. woit...sambung2 cepat....ak gak tahu dorang perang cm ner...moto hidup tak ley bla..takkan jatuh cinta ngan katik..hahaha

    ReplyDelete