" live hell, live well,
you choose! "

~credits to Hlovate..

Thursday 22 December 2011

ini cerita mereka [14]

pap!

takiff ketuk meja.

"korang ni apasal? insomnia ke hape? jeling2.. lepas tu senyum2.. rimas lah aku!" takiff bengang je nengok danial ngan atik tu. buang tebiat ke hape?

"errmm..err.. manede! kau ni terperasan lebih lah!" atik suap mi goreng dalam mulut. heh! malu..malu..

danial senyum je dgr jawapan atik. 

takiff dah malas nak layan. sambung makan.

danial jeling2 kat atik. atik senyum2 sambil gosok belakang kepala. malu lah tu konon!

"aaaaaarrgghhhh!!! korang ni apasal ??!!!!!" takiff dah jerit. rimas siot! dia terus stop makan! takdek selera! berbulu anak mata ni! ape kene laa masing2..

atik dengan danial dah tak tahan nak gelak. hahaha.. lawaklah takiff!

*****

"hello. ermm. ye, papa? hah? balik london? kenapa pulak? kena ke? hmm.. ye lah. insyaAllah. ok. assalamualaikum." danial letak telefon. huhhh.. kena balik london...

*****

"ye ke danny?" 

"aah. tadi papa danny call. papa danny kata papa eva pun suruh eva balik sana. tp, eva balik dululah. sebab danny balik minggu depan kot."

"hmm.. yelah." eva suap spagheti dalam mulut. 

*****

"eh, atik. ape yg cantik punye view kau layan tu. dari td pndg sana je." ilyaa bersuara. pelik tgk atik yg dari td pandang dalam restoran tu je.

"hmm.. takde apalah. jom balik. aku dah letih lah" atik melangkah keluar dari butik tu.

"alaa.. weh, aku tak habis shopping lagi ni. " 

"cepat sikit ilyaa!" atik gesa lagi.

'apasal hati aku rasa sakit sangat ni? haaahhh! ni yg aku malas nak jiwang2 ni! mata pun rasa panas je! oh no!' makin laju langkah atik pergi kereta ilyaa. 

*****

"apasal pulak tu?" takiff pelik tgk muka atik yg merah padam tu. macam tgh tahan nangis je.

ilyaa jungkit bahu. dia pun pelik. apasal pulak tiba2? dalam kereta tadi pon senyap je.

tp diorang tade la risau sgt. sbb atik tu nampak je kasar. tp gemar naa nangis! sikit2 nangis! kalau layan hindustan pun, dia yg dah merebeh dulu.

*****
atik off phone bila dengar phone dia memekak minta di angkat. 

malas nak layan siapa2 sekarang. heh! apasal pulak aku mcm ni. dinno tu bukan pakwe aku pun aku nak leleh2 macam ni! atik.. please lah. ni bukan cerita hindustan yg heroin telan racun tikus sebab pakwe curang tu! control sikit diri. kasi up sikit! 

on balik phone.

heh! 11 miscall . tgk pemanggil.. 'dinno'. 

atik angkat phone bila dengar lagi sekali phone berbunyi.

"weh, katik. apasal kau tak angkat ni?" dengar suara si pemanggil.

"sekati aku laa! handset aku. bukan handset kau!" atik dah jerit.

ek, apasal lain je bunyi nya tu? danial dah kerut dahi.

"heh, katik. kau kenapa marah2 ni? datang bulan ek?" 

"senyaplah!"

"hehe.. ececeh. kantoi.."

"baik kau senyap sebelum bilik kau kena bakar." rilek je suara atik.

"haha. ye laa. aku tak usik kau lagi. lagipun mana boleh aku senyap. kalau aku senyap, baik tak payah call."

"amende? kau nak ckp apa? cepatlah. aku busy ni." 

ek? busy mendenya? bukan kau ade homwek lagi pon kau kata busy.

"hei. apasal dingin je ni? kenapa ni?" danial dah gaya caring gila.

halamak hai.. pakcik sorang ni. suka buat jantung aku macam masuk olimpik.

"hmmm?" danial tanya lagi bila atik senyap je kat talian.

hah! sang pencinta wanita dah keluarkan ayat2 manis dia. 

"emm..errr.. tade.. tade pape lah!" eik, bile masa aku gagap ni?

"takkan takde pape? habistu apasal marah2 ni? aku ada buat salah ke?" 

"betul. takde. aku kan memang macam ni. hah. cakaplah cepat. apa yg kau nak cakap?" 

entah2 dia nak kata yg dia dah couple balik dengan eva tak?

"hmm. kalau macam tu, takpelah. malam ni turun taman mini kat bawah ek. nnt aku cakap. cakap kat telefon tak best lah. tak dapat tengok muka kau." 

"heh! gatal! aku backhand kau karang!" padahal muka dah merah dah.

"betul ni. aku suka tengok muka kau. sebab muka kau akan jadi merah bila depan aku." 

gosh!! muka aku dah panas ni...

"dn sekarang mesti muka kau sangat merah kan?" danial cakap lagi.

tap!

atik tutup phone dia. pegang muka yg.... dah rasa panas tu. huh! kalau danial nampak comform kena gelak dengan dia ni!

*****

danial yg tgh drive tu senyum je. heh! comel betul katik sayang aku ni! hahaha...







No comments:

Post a Comment