" live hell, live well,
you choose! "

~credits to Hlovate..

Friday 23 December 2011

ini cerita mereka [15]

halamak.. mana dia ni. aku dah rasa berdebar debar ni..  atik tengok jam. dah sembilan kali kot!

"haaaaah!"

"oi mak kau!"

"bhahahahahahaha! melatah rupenya katik ni. atotototo. comelnye.."

atik dah usap2 dada.. ceh, kuajaq betul lah lelaki ni! nasib tak melyang je nyawa aku!

atik jeling je danial yg memang suka buat dia hangin tu.

"heeeeee.. seronoknye.. kan? buat lah lagi. aku memang suka kena sergah macam tu!" atik buat2 senyum.

"hahahaha. ok laa. sorry. lama tunggu?" danial dah ambik tempat duduk sebelah atik.

"tak. baru je. kalau masak maggi pun sempat lah kembang. tak lama pun.."

ceh, loya buruk!

danial luku sikit kepala atik. atik dah buat penumbuk. danial sengih je..

"katik...." danny buat suara ngade ngade.

"pahal?" hush! ganasnye! lemah semangat!

"hish! kau ni tak romantik lah!" danial tak puas hati.

"siapa nak romantik2 dengan kau?"

eleh, jual mahal pulak!

"katikkk......." makin ngade2 lah dinno ni!

"iyaa.. dinno sayang intan payung... dinno sayang intan payung nak apa ni panggil2 atik manja manis cun ni?" ceh, suara gedik je!

danial dah tak tahan nak gelak! lawak lah tu!

"tau pun kau geli! aku ni lagi meremang tau!" atik dah gosok2 tengkuk. geli sangat ke?

"takde lah. mana ada aku geli. aku suka apa. kan katik manja manis cun? dinno sayang intan payung ok je!"

otak mu! geli lah aku!

"ok. amende kau nak cakap ngan aku?" atik dah ubah topik. tak boleh layan sangat dinno tak betul ni!

"aku kena balik london laaa,, katik. papa aku suruh aku belajar uruskan company. " sedih je sura danial tu.

"so? balik je lah. apa susah? bukan bapak ko suruh kau pergi jadi warga afrika pon!"

takde perasaan betul katik ni!

"maybe dalam tujuh lapan tahun aku kat sana. nanti aku rindu lah kat kau"

lamanya!

"banyak lah kau punya rindu! alaa.. kejap je lapan tahun tu. nanti kau pejam celik, tengok2 dah lapan tahun. time tu rasanya kita dah 25 kan?"

"25? aah lah. nanti aku balik, aku terus hantar rombongan meminang kau, ek?"

uhuh!uhuk!

atik dah tersedak. tggi betul angan2 dia ni!

danial kat sebelah dah gelak tengok atik yg dah gelabah semacam tu.

"tak nak aku dengan kau! nanti habis keturunan aku mulut longkang plus kerek plus poyo dan tak hensem macam kau!" eleh,  mulut kata taknak,, dlam hati?

"eleh, kau! kira aku dah cukup baik tau sggp berkorban menerima risiko keturunan aku lepas ni katik macam kau. sebab aku sayang sgt dekat kau lah aku sanggup tau!"

"blah lah kau! sayang konon! tapi ptg td aku nampak kau dating dengan eva tu!"

atik dah tekup mulut. ops! terlepas! hish.. mulut ni! gatal betul lah!

danial tiba2 senyum.

"oooh. tu yg moody je dekat telefon td? jeles ek? alololo.. dia jeles lah.." danial dah start dah..

"manede!" defend diri sendiri!

"hahahah. jeles ke? ckp lah.. jeles ek?" danial tanya lagi. seronok pulak dia!

"agak2 kau nak tak rasa kena humban dalam swimming pool tu?"

ok! kalau atik dah keluarkan aura hangin dia macam tu maksudnya kena stop!

danial angkat dua2 tangan gaya surrender. lepas tu buat gaya zip mulut sendiri.

"heh, katik.. aku jumpa eva td sebab aku nak sampaikan pesanan papa dia lah. dia pun kena balik london jugak. ada hal family."

'kau balik sama dengan dia lah kiranya?' atik ckp dlm hati.

"tak.. aku tak balik dengan dia. dia balik esok. aku balik mggu depan."

heh! psikik ke hape dia ni?

"kau nak ikut ke? boleh jumpa bapak mertua." suka pulak usik atik. lebih2 lgi bila tgk muka atik yg dah blushing tu. haha. so cute!

atik kasi jeling je! sumpah aku mcm nak terjun dlm swimming pool tu!

danial dah gelak2..

"katik.. aku nak ckp ni.. kau dengar tau.."

atik buat gaya 'amende?'

"kau tggu aku balik tau."

"apasal pulak aku kena tggu?" atik angkat kening.

"tunggu je lah!"

"kau jgn lupa aku sesaat pun tau." danial ckp lagi. kalau td macam mengharap, kali ni macam arahan je!

"apasal pulak aku kena ingat kau?"

"sebab tak aci lah untuk aku. nanti aku kat sana asyik ingat kau dua puluh empat jam tiap2 hari, kau pulak tak ingat kat aku."

"tgk lah nanti" selamber je atik jawab.

"kau jangan keluar dgn lelaki lain tau. lagi2 dengan taufiq tu. aku rasa mcm nak tumbuk2 je muka dia tiap kali kau keluar ataupun ckp dgn dia" dan kali ni macm warning! heh!

'heleh, yelah tu!'

"apasal pulak aku tak boleh keluar dengan lelaki lain?" atik tanya lagi.

"because you're mine! only mine!" selow je suara danial. tapi dah buat atik rasa mcm nak pengsan.

goshh! ayah! tolong atik, yah!

"katik..." danial pggl lagi..

"hmmm.. errr.. haa? aa..ape?" suara dah tak boleh nak kontrol tahap kegigilan tu.

"muka kau merah lah!"

No comments:

Post a Comment