" live hell, live well,
you choose! "

~credits to Hlovate..

Tuesday 6 December 2011

ini cerita mereka [4]

"hoi, katik! buat aku 1 air." tu diaaaaa.. suara sumbang yg mmg tk djmput dah start mengganggu konsentrasi aku membuat air . buat hilang mood je.

buat dunno! buat dunno!! lalala~fiuuhh~fiuhh~ atik sambung kacau air dlm mug.

"huh! dah lah katik. pekak pulak tu. kesian2.." danial buat gaya cakap sorang2.

"ckp dgn aku ke?" atik buat muka curious je. sblh kng diangkat angkat.

"eh, terasa ke? tak sebut pun nama kau... hmm.. atikah? katik? ntah apa ntah. sorry lah. aku ni payah nak ingat bende2 yg remeh temeh ni" danial ambil mug dkt rak cawan. kenapa aku rasa panas walaupun dkt dapur ni ada kipas? berbahang pulak tu rasa. ada sape2 boleh kasi tau kenapa?

"oh! i feel sorry to hear that . tak sangka pulak  kau ada penyakit gila. ckp sorang2 pulak tu. hmm.. dari kecik ye?" nada memang caring tahap langit laa kan.

"oh! so touched! apasal ambik berat sgt ni? hmm.. love me that much ke?. ahaa! i know. muka hensem mcm aku, nenek2 pun tak tolak! kan?" danial kenyit mata dkt atik. atik rasa mcm nak muntah dah!

"wah! masuk bakul angkat sendri. oh! biasalah. dah takda siapa nk angkat kan. so, mestilah angkat sendiri. bdn berat mcm tu siapa nak angkat. rasa mcm masuk fear factor je. oh ye! sayang pulak kan. nenek aku dah takde. kalau tak, mesti dah lama aku ehem2 kau dgn nenek aku. tu pun kalau masalah penglihatan nenek aku belum sembuh lah! kalau dah, nenek aku ckp hye2 bye2 je kat kau kot! " 

"u know what?" dahi danial dah berkerut

"what?" atik buat kening double jerk.

"u are soooooooo annoying!" danial saja kasi senyuman yg sgt2 manis.. 

tp mmg pahit dkt pndgn mata atik!

"u know what?" atik pulak soal.

"what?"

" ada- aku- kesah?" atik sebut sepatah sepatah. bia kasi trbakar sikit! 

"HA-HA-HA"  danial dh bengang! bersungguh sungguh masing2 maniskan muka. padahal dlm hati masing2..

danial ...

'kalau lah dpt humban dia ni dlm lombong ..tapi kan, mcm ok je idea tu!'

atik pulak..

'kalau dpt letak julap dlm air dia tu ok jugak kan. eh, mcm best je idea tu!'

yg dkt sebalik pintu dapur tu pulak...

takiff ilyaa slg brpandangan..

parah ni! parah!


No comments:

Post a Comment