" live hell, live well,
you choose! "

~credits to Hlovate..

Tuesday 20 December 2011

ini cerita mereka [12]

bzzz..bzzz..bzzz..

"oi bergoyang!" atik melatah bila rasa vibrate dr phone dia yg dia simpan dalam kocek. hush! siapa laa yg mengganggu malam2 indah aku ni. 

dia tarik keluar nokia slide 6600 dari kocek seluar. tgk screen siapa si budiman yg kacau dia layan komik naruto yg baru beli ptg tadi. heh! cikgu kakashi.. hensem lah! aik siapa pulak ni? atik dah kerut dahi sebab ada nombor ntah siapa2 je terpampang kat screen dia.

"hello.. assalamualaikum.." sopan je suara atik. ye lah, takkan nak maki hamun pulak kan? dia tu siapa ? anak tokei celcom? 

"weh katik! turun jap. kat taman mini bawah ni."  si pemanggil bersuara.

huh! tak payah nak tanya2 lagi siapa di sana. siapa je pemusnah keamanan yg bermulut longkang  dalam dunia ni .sesedap rasa je panggil aku katik. aku ni bukannya katik sangat pun! hmm.. err. yelah. aku admit lah.. memang aku katik la jugak. tapi dia tak ada hak sama sekali nak menghina aku! 

"woi! kau apahal senyap? dah tido? " dengar lagi suara sumbang si pemanggil.

"tinggi mandat kau, kau nak jumpa,, aku pulak yg kena turun. kau lah naik..!" atik balas. ingat anak raja ke? raja gopal ade lah!

"kejap je la weh. antara hidup mati ni.." suara danial dah kendur sikit. macam merayu pun ada jugak.

"malas laa.. ko la naik atas.. ek," suara atik pun dah tak macam td. lembut sikit laa..

"kau nak aku naik atas? ok.. nanti aku naik,, lepas tu aku masuk bilik kau. then, aku kunci. kau tau lah apa aku nak buat nantii.." danial gaya nak gertak je.

"kau berani kau masuk lah. sekali aku tendang kau punya tu, tak bermakna lah hidup kau lepas ni! " 

danial kat telefon tu dah gelak2 dah..

"hoi. mulut cabul la perempuan ni. takde aku nak masuk bilik kau tu de..  turun lah weh,, kejap je. aku ada something nak cakap kat kau ni.." 

"a-k-u-m-a-l-a-s" atik sebut sepatah sepatah

"atikah maisara.. please.. kali ni je.. " danial merayu lagi. suara mendayu habes lah.

atik dah pegang dada. kenapa jantung aku dah macam masuk maraton ni?? 

"hmm.. ok.." suara atik dah tak macam td. tengah tahan gugup lah tu!

lebih kurang 6 minit lepas tu atik dah terjengul dekat taman mini tu. *heh! aku kira ke?*

"weh. apasal?" atik tegur danial yg elok duduk atas bangku dekat taman mini tu.

"duduklah. kau berdiri tegak macam tiang bendera tu apasal?" 

'hish, taulah aku. ko tak payah lah nak suruh2.' atik da merungut dalam hati.

"lawa kan langit mlam ni. bintang banyak betul!" danial dah tahan perasaan yg cuak habes tu. rasa macam nak ambik result spm je sekarang! yeke?

" kalau kau call aku, suruh aku turun semata mata nak kata 'lawa kan langit malam ni' kat aku baik tak payah! buat letih aku je." atik dah macam nak bangun dari kerusi. 

danial tarik tangan atik. atik pandang macam nak makan je si danial tu. danial tgk muka atik yg dah semacam pandang dia terus lepas tangan. lepastu, dia tarik sengih je kat atik.

"sorry! tak sengaja! tapi kau duduklah dulu."

atik duduk balik.

"mende?" 

fuh! ganasnya! lemah semangat. tapi ganas2 ni lah jugak yg aku suka. hehe

"hmmm.. errr.. a..aku..hmmm.. aku.. nak cakap something ni.." 

"ye, aku tau kau memang nak cakap something ngan aku. takkan kau nak menari pulak kan?

" aku suka kau!" satu nafas je danial cakap. terus kepala tunduk pandang tanah. tak berani nak tgk reaksi atik.

satu saat.. dua saat.. tiga saat..

ek, apasal senyap je dia nih?

danial beranikan diri kalih pandang dekat atik kat sebelah.. eak? apasal dia macam.....

"bhhhhahahahhhhaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahh!!"

nak tergelak?

"kau apasal? aku cakap betul ni.." danial rasa macam nak terjun je kat swimming pool tu sekarang.

"hahahahahbahabhabh.." atik dah pegang2 perut dah. lawak sangat ke?

"oi..oi.. dh lah tu. apa yg lawak sangat?"

atik dah lap air mata sebab banyak gelak. atik tarik nafas, lepas tu lepas. nak relakskan diri sendiri.

"ok2.. sorry. tadelah. lawak mende kau buat malam2 ni? aku ta larat lah nak gelak" atik dah pegang pipi yg terasa lenguh sbb gelak beria.

ek? lawak ke? lawak ke aku cakap kat dia aku suka dia?

"weh, aku ta buat lawak laa. aku serius ni.." perlahan je suar danial.

"buat lawak lah kau. kau nak aku kena kerat dua puluh empat dengan si eva?" hailaaa dinno. kau jangan lah buat lawak antara benua dekat sini. nak terkucil aku dengar..

"aku... dengan eva.. dah putus.."

atik dah ternganga..

"what? couple beria. berkepit sana berkepit sini.. last2 clash gak!" atik punya gelak dh tersembur balik. apa punya jenis lawak lah yg aku dengar malam2 ni?..

atik stop gelak bila tengok danial senyap je. halamak! terasa ke? tu lah kau! main redah je! tengok time laa dulu. entah dia tengah sedih2 aku boleh pulak main gelak2.

"weh, sorry laa. aku tak sengaja lah. ter gelak je. tak niat pun nak gelak." atik dah rasa bersalah. lebih2 lagi bila nampak danial senyum hambar je dekat dia.

"weh.. kau jgn laa mcm ni. sumpah aku sorry sangat.. dinno.. kau jgn laa senyap je mcm ni. "

danial pndg je atik. tak cakap apa2..

" alamak hai dinno ni.. main2 merajuk pulak dah.. aku ni dah lah memang fail bab pujuk2 org ni." selow je suara atik. tapi danial dengar je.

"tade mende lah.." danial jawab. lawak pulak bila tgk atik gelabah macam tu..

"kau ada buat dia sakit hati kot. cuba kau pujuk dia balik." atik gaya dah macam motivater je.

"tak lah. tu namanya tak ada jodoh" cool je gaya danial.

"kau tak sedih? biasanya kalau org2 yg baru clash ni kan macam frust menonggeng je. aku tgk kau cool je.."

"buat apa nak frust2? doa je lah Allah kasi yg terbaik untuk kita nanti."

atik dah angguk2..

"tak histeria ke si eva tu?" atik tanya danial. ye lah, mana lah tau. kan?

"taklah. dia yg decide. pe jadahnya pulak dia yg nak histeria?"

oh yeah? kesian..kesian..

"rileks lah ek. alah. kau carik je lah mana2 pempuan lain. aku comfirm semua nak punya dengan kau. kau tu dah lah kaya. anak tan sri lagi. slek muka hodoh je. "

ceh, muka hensem aku dia kata hodoh?

"atik.. tadi kan aku ada cakap yg aku..."

"atikah!! kawan call ni. phone atikah off ke? ni kawan telefon rumah haa!" datin normah dah jerit2 pggl atikah.

"ok! kejap ibu mah. phone atik kat atas lah ibu mah."

danial pandang je atik yg dah masuk dalam bango tu. hhuh! danial lepas nafas. terlepas lagi peluang nak cakap..

*****
"helo. atik cakap ni. siapa ni?" atik dah bercakap dekat telefon.

"hello. atikah. ni sayalah." si pemanggil bersuara.

"saya? saya mana? memang mak bapak kasi nama 'saya' je ek? pelik benar."

"hei. apa yg awak melalut tu. ni sayalah, cik adik manis. ikram taufiq yg hensem bergaya lagi macho tu.."

atik dah buat gaya nak muntah.

"masuk lif tekan sendiri ek cik abang? apasal telefon nombor rumah? rindu sangat ke?" atik bergurau..

taufiq dah gelak dah. kalau dengan budak kecik ni memang nya tak pernah tak gelak.

"mana tau ni abang rindu sangat dengan adik ni?" taufiq saje buat suara ngade2.

"abangmu! wek lah! haha.. sejak bila pandai loya buruk ni?? haa??" atik yg dekat telefon tu dah senyum2..

"sejak abang encem kenal adik cun ni kot" taufiq balas.

"banyaklah encem. muka macam shrek ada lah! hahahah" atik pulak kenakan taufiq.

"eleh, jeles! kalau macam tu awak jadi princess fiona nak? boleh jadi isteri shrek."

"boleh jugak. princess fiona cun jugak kan?"

"eh, bukan waktu princess fiona lawa lah. yg waktu princess fiona jadi raksaksa hijau tu lah. baru sesuai." taufiq yg dekat talian tu dah gelak2.

"amboi! seronoknya dia. agak longkang jugakkan mulut cik abang ni?"

"bau ek?" taufiq buat gaya blur.

huh! sumpah lelaki ni dah pandai loya buruk!

bummmm!

atik pandang danial yg dah masuk dalam bilik dia. apa main2 hempas pintu ni? sepak laju2 kang!

"bunyi apa tuh? rumah kena lanyak raksaksa ke?" heh! banyaklah!

"tak lah.. kene sondol dengan todak gergasi kot!" lagilah merepek!








No comments:

Post a Comment